16 | 08 | 2019
Алла Костормічова
про те, як поєднувати модельну кар'єру, бізнес та материнство
Сьогодні гостя нашого блогу — телеведуча «Топ-модель по-українськи», всесвітньо відома топ-модель, діджитал-інфлюенсер Алла Костромічова. У Instagram @alla на неї підписано понад 850 тис. осіб.
Алла Костромічова брала участь в дефіле на показах таких будинків мод: LANVIN, CHRISTIAN DIOR, CALVIN KLEIN, ROBERTO CAVALLI, VALENTINO, D&G. Відкривала показ YVES SAINT LAURENT І ALEXANDER MCQUEEN.
2010 року потрапила в список топ-50 найуспішніших моделей світу за версією models.com (це набагато престижніше, ніж ELLE).
- Алло, добрий день! Україна знає тебе як дуже успішну модель зі світовим ім'ям, інфлюенсера, але мало хто знає, що ти успішна бізнес-леді. Розкажи, будь ласка, коли ти зрозуміла, що модельної кар'єри для тебе замало і вирішила зайнятися бізнесом?

У моєму житті настав період, коли я зрозуміла, що вже досить багато знаю і вмію в модельному бізнесі, але я все ще не розуміла, як застосувати на практиці мої знання. 2010 року до Києва приїхав молодий французький кутюр'є Стефан Роллан, який одягає Бейонсі, Мірей Матьє, Кароль Буке, Ріанну, Джекі Колінз і ще кілька десятків голлівудських зірок. Показ його колекції відбувся в Мистецькому арсеналі. Я проводила кастинг моделей для показу Стефана. До нас прийшло чимало дівчат, у яких на той момент не було контрактів з агентствами. І я подумала: чому б не допомогти перспективним дівчатам показати себе. Таким чином і з'явилася ідея створити агентство Kostromichova Mother Agency (це моя торгова марка, а на назву ТМ KMODELS у нас немає прав, ми просто користуємося таким скороченням).
У своєму модельному агентстві я спостерігаю за підлітками, які шукають свій шлях у житті, вони дуже потребують підтримки і правильної мотивації. На жаль, цьому не вчать в школі, здоровий спосіб життя, саморозвиток не є обов'язковою частиною освітніх програм. Нове покоління, яке живе в соцмережах, має зовсім інші цінності. Я дуже хочу, щоб це покоління розуміло, що соціальні мережі і кількість лайків не роблять людину щасливою. У житті важлива правильна постановка цілей і задач, якщо ти чогось хочеш досягти. Крім прокачування фізичного, важливі і моральні цінності. Мені не близька сучасна теорія бодіпозитиву, установка «Любіть мене і приймайте такою, яка є» не здається мені правильною. Людина повинна замислюватися про свою роль в суспільстві, в якому вона живе, про саморозвиток, нести моральну відповідальність.


Я подумала: у мене ж є величезний ресурс, такий як фітнес-тренери, нутриціологи та інші кваліфіковані фахівці, які з великим задоволенням готові допомагати молодому поколінню правильно розвиватися. Ось так і народилаcь ідея корисного проекту, і 2017 року я заснувала табір MODELSCAMP. Концепція табору — «Стань кращою версією себе!» Як творець проекту я беру активну участь в його житті — від складання програми до формування команди педагогів і тренерів. Відвідую практично всі зміни табору, щоб поспілкуватися з учасниками, поділитися своїм особистим досвідом, проводжу майстер-класи з дефіле, ораторської майстерності, читаю міні-лекції з ведення соцмереж, відповідаю на питання, які дійсно хвилюють нове покоління. У таборі для учасників проводять щоденні тренування, ми ознайомлюємо їх з йогою, дихальною гімнастикою, кардіо- та функціональними тренуваннями, хореографією.

Цього літа ми розширюємо кордони, запускаємо дорослу жіночу зміну для дівчат 20−40 років. У нашому модельному таборі учасники вчаться, як правильно харчуватися, меню складає професійний нутриціолог. Мені дуже подобається філософія того, що бізнес повинен бути корисний не тільки людині, яка його створила, а й клієнтові цього бізнесу. Я намагаюся дати людям продукт, який змінює якість їхнього життя. Ми всі замислюємося над питанням, навіщо ми живемо на цій планеті, для мене важливо нести людям посил саморозвитку і здорового способу життя.

На сьогодні я ще є співзасновником б'юті-бренду. Це органічна косметика по догляду за шкірою, яку привозять з Каліфорнії. У найближчому майбутньому бренд вийде на ринок і я докладно розповім про наш продукт.
- Твій бізнес в Україні і закордоном. Як виглядає твій робочий графік? Як тобі вдається поєднувати бізнес і виховання твого малюка?

Звичайно, що стосується моєї сім'ї, це дуже не просто для мене. Моделінг — одна зі складних робіт, яку не зробиш онлайн. Моделінг, зйомки в програмі «Топ-модель по-українськи» забирають багато часу. Мене дуже підтримує мій чоловік, який пишається моїми успіхами і досягненнями в роботі телеведучої, він уже змирився з тим, що на чотири місяці я їду з дитиною на зйомки ТВ-проекту. Мені здається дуже важливим ступінь присутності мами в житті своєї дитини. Дуже часто я спостерігаю на дитячих майданчиках матусь, які начебто знаходяться з дитиною фізично, але весь час живуть в телефоні, а не в житті своєї дитини. Для мене це неприйнятно, я намагаюся всю себе присвячувати своїй дитині. Якість спілкування, енергетика мами дуже важливі для малюка. Я дуже вдячна за підтримку своїй мамі, у мене є няня, без них я точно б не впоралася.

Я з тих жінок, які не можуть повністю присвячувати себе сім'ї, мені не комфортно, коли я повністю занурена в побут, мені здається, що якась частина мене не реалізується і я не відчуваю себе повноцінною і щасливою. Масу часу забирають соціальні мережі, і зовсім не тому, що ти сидиш і гортаєш стрічку. Створення контенту, зйомки стритстайла, реклама — це все значні витрати часу. Люди, яким здається з боку, що робота блогера — це суцільний релакс і безтурботне проведення часу, що ти просто розповідаєш про те, що відбувається в твоєму житті, дуже помиляються. Щоденна клопітка робота, планування контенту — це все складно і виходить далеко не у всіх людей. Скажу вам чесно, мені соціальні мережі даються нелегко, у мене немає природного бажання кожен день ділитися тим, що відбувається в моєму житті, всіма моментами свого життя. Кожен раз, відкриваючи над ним завісу, я виходжу із зони комфорту.
-Ти працюєш з найвідомішими будинками моди. Скажи, будь ласка, які якості повинна мати модель, щоб вона була затребувана за кордоном? Які зйомки були у тебе найяскравіші, найбільше запам'яталися? А які найважчі фізично і емоційно?

З кожним роком конкуренція стає все зростає і зростає. Раніше робота моделлю була ексклюзивною, не для всіх, потрапити в цей пласт було дуже складно і через візи, і через брак інформації, і через складність потрапити в агентство, зараз все це доступно, все стало набагато простіше.

А ось вимоги стають дедалі жорсткішими, крім горезвісних 90 сантиметрів у стегнах і високого зросту, з'являється дуже багато вимог до характеру дівчини. Брендам все більше хочеться, щоб модель відповідала саме їхній філософії. Якщо бренд позиціонує себе як одяг для сильних і незалежних жінок, то і вимагає, щоб енергетика, посил, ставлення до життя у дівчини, яку вони беруть для зйомки, були саме такі, яким відповідають їхні героїні. Багато дівчат не проходять відбір через свій характер. Не можна бути невпевненою, скромною, сором'язливою. Потрібно вміти подати себе, вміти показати свої сильні сторони досить швидко, на кастингу у тебе є всього кілька хвилин на самопрезентацію і спілкування із замовником. Дуже багато дизайнерів роблять висновок лише по тому, як дівчина зайшла в кімнату познайомитися, вони відразу бачать, підходить вона їм для показу чи ні. Багато дівчат не звикли працювати, надивившись відео з соцмереж, їм здається, що професія моделі — це дуже легко і просто. Коли вони їдуть за кордон, їх очікування не збігається з реальністю, часто вони не розуміють, що моделінг — це велика праця.
Коли я починала працювати, не було смартфонів, відстань сприймалася інакше. Зараз багато батьків підтримують своїх дітей у бажанні працювати моделлю, вони бачать багато плюсів в роботі моделі: від розширення кругозору, подорожей, зустрічей з цікавими, успішними людьми до заробітку — це теж підвищує конкуренцію. Мене часто запитують, що б я робила в житті, якби не вибрала модельний бізнес. Чесно кажучи, я навіть не знаю, ким би я була.

Модельний бізнес дав мені все в житті. Завдяки зйомкам я побувала у величезній кількості місць у світі. У мене яскраве розмаїття в портфоліо.
Найбільше запам'яталася найнеймовірніша подорож у Камбожду. Зйомка — на островах неймовірної краси, де живуть дуже щасливі люди. Спочатку я летіла 15 годин з Нью-Йорка в Тайпей через Тихий океан, там була пересадка — чотири години очікування і переліт до Камбоджі, три години на машині і ще годину на швидкісному човні. Якби не модельний бізнес, я б ніколи туди не потрапила. На цих островах живуть племена, у яких немає електрики, до них лікар приїжджає раз на місяць, привозить вітаміни і гуманітарну допомогу. Вони ловлять рибу і міняють її на цукор, борошно і все те, що на їх островах не росте. Грошей у них немає, вони все отримують бартером. У мене, яка прилетіла з Нью-Йорка, міста, де всі страждають на хронічну втому і найпоширенішим діагнозом є депресія, стався переворот у свідомості, коли я побачила нескінченно щасливих людей, які завжди зустрічають тебе з усмішкою, обіймами, випромінюють добро. Потім ще була приголомшлива зйомка в каліфорнійській пустелі в місті-примарі. Воно було сбудоване для робітників, які видобували залізну руду в 1960-70 роках. Зараз місто покинуте, залишилися тільки гори відпрацьованого шлаку, один шериф і на сотні кілометрів — взагалі нікого. Коли ми знімали, була спека під 50 °С. Усе це поєднання: покинуте місто, спека, сюрреалістичний пейзаж каліфорнійської пустелі, розповіді шерифа, що до нього часто в гості спускаються з пагорбів дикі пуми, — справило на мене надзвичайне враження і дуже запам'яталося!
- Ти якось сказала в одному зі своїх інтерв'ю: «Мода — це бізнес. В Україні, на жаль, цього поки не розуміють». Сьогодні — 2019 рік. Що зараз являє собою український фешн?

Незмінним залишився той факт, що в Україні дуже багато яскравих і талановитих дизайнерів. А прогрес полягає в тому, що за цей час багато хто з них почав виходити на світовий ринок, показувати свої колекції в паризьких і нью-йоркських шоу-румах. Але ось гідно заробляти в Україні їм поки, як і раніше, складно.
Я дуже багато ношу речей українських дизайнерів. У мене, напевно, переважна частина гардероба — це речі українських брендів. Я вдягаю їх на стритстайли в Нью-Йорку, завжди рада підтримати нашу талановиту молодь, і безумовно, коли стилісти і фотографи запитують мене, що за сукня на мені, я з гордістю відповідаю, що ця річ від українського дизайнера. Я відчуваю себе амбасадором української моди, намагаюся популяризувати і максимально часто носити речі українських дизайнерів.
Як і дизайнери, більшість моделей працюють в Україні заради досвіду, а не заради заробітку. Це для них стартовий майданчик, не більше. Адже гонорари, які отримують моделі за свою роботу в Україні, поки дуже далекі від світових, а моделям-початківцям часто взагалі нічого не платять.
Тому, на жаль, як моделі, так і дизайнери, як і раніше, прагнуть реалізуватися і досягти успіху за межами України.
- Які особистості зі світу моди надихають тебе? Хто для тебе — зразок для наслідування?

Серед моделей таких немає. У мене ніколи не було кумирів серед моделей. Існує така філософія, яка мені дуже подобається: «Не потрібно себе порівнювати з іншими людьми в своїй професії, тому що у тебе свій шлях і ти можеш добитися не менших висот. Якщо ти будеш порівнювати себе з іншими, ти не даси собі можливості розвиватися. Порівнюй себе з собою: я вчора — я сьогодні, тоді будеш у гармонії з собою і зможеш рухатися вперед. Це особливо актуально для моделінга. У нас всіх така різна зовнішність, це основоположний критерій у цій професії. Якщо порівнюєш себе з іншими моделями, то починаєш думати: у неї очі більше і губи іншої форми, ноги довші, а волосся шикарніше, і замість того, щоб зосередитися на своїх плюсах, ти зациклюєшся саме на порівнянні. А моя порада дівчатам така: не потрібно створювати собі кумирів серед успішних моделей.
Скоріше мене надихають талановиті дизайнери, з якими мені довелося працювати. Коли модель надягає дизайнерський одяг, у якому відчуває себе інакше, коли вона готова продемонструвати бренду і дизайнеру це: о так, дійсно, твій одяг дає жінці відчути себе королевою, — ось такі дизайнери мене дуже надихають.

- Які, на твою думку, тренди будуть найактуальнішими цього літа 2019-го? Може, ти можеш порадити, на які аксесуари та взуття варто робити акценти в майбутньому сезоні?

Я не стиліст і можу сказати тільки те, що подобається мені. Я дуже люблю перли, зараз на них тренд, особливо на перли неправильної форми, натуральні, овальні, неідеальні, різні варіації. Персні Гуччі, які були модними і в минулому році, масивні прикраси з вкрапленнями перлів, важкі сережки, дуже модні масивні чокери, каблучки або намиста в одному стилі, важкі ланцюжки, значну кількість тонких ниток, причому в поєднанні з одягом, наприклад на бомбер, одяг зі шкіри або спортивну кофту божевільних кольорів надівається жіночна прикраса, перлинки в стилі шанель, довгі нитки. Триває мода на денім, від класичного до білого. Я дуже люблю денім в усіх його проявах, особливо враховуючи тренд на переробку і повторне використання (коли, наприклад, речі з деніму перешиті, перероблені, класичні банани пошиті з різних шматочків джинсової тканини — це дуже модно). Що стосується антитрендів, то я б порадила на якийсь час прибрати з ювелірного гардероба сережки-китиці, сережки у вигляді ниток, зі стразиками і китицями, із бісером і китицею — все це геть в косметичку минулого сезону. Тренди у взутті — це вузький довгий носок або важке масивне взуття. Мені здається, жіноча нога в масивному взутті виглядає не дуже елегантно. Цього літа буде дуже модна бахрома у всіх її варіаціях. А також канатики і мотузочки, які зав'язуються навколо щиколотки. Кросівки-шкарпетки з дуже щільного матеріалу, що комфортно облягають ногу. Зараз з'явився новий тренд — літні сандалі, що переходять в носок або в гольф. Стрази і пайетки всюди — в прикрасах, особливо у важких сережках, пряжках на взуття і т. ін. Вони розсипані по курточці, суконці, можемо всі разом, дружно виблискувати, і за це нам нічого не буде і нас ніхто не засудить.
- Які у тебе є пристрасті, крім модельного бізнесу? Як ти проводиш вільний час?

Мені дуже подобаються незвичайні види спорту. Влітку вейкбординг, взимку спробувала циркове мистецтво, флай-йогу, повітряні полотна, класичну йогу. Мені це цікаво.

- Як часто ти подорожуєш? Чи є якісь місця, куди тобі хотілося б повертатися знову і знову?

Моя улюблена країна — це Італія, я була в багатьох її регіонах. Обожнюю італійську кухню. У мене чоловік — італієць, я готую досить багато італійських страв. Це і ризото, і різні варіації пасти, італійська кухня — це наша сімейна домашня кухня. Ми часто відпочиваємо в Порто-Черво, я шалено люблю подорожувати. У мене була незабутня подорож у Нікарагуа. Я вирушила б туди знову. Дуже люблю Японію і поверталася б туди ще і ще. Нам, європейцям, зрозуміти цю країну дуже складно. Коли ми були останнього разу в Японії, то доїхали до Фудзіями, він був вкритий снігом і ми не змогли туди піднятися. Я хочу наступного разу приїхати, коли буде тепло, і зазирнути в кратер Фудзіями — ось така у мене мрія.

- У тебе чудова фігура. Чи дотримуєшся ти суворо раціону? Кухня якої країни, по-твоєму, найкраща? Може, трохи розкажеш про свої улюблені страви?

Тут дуже важливий психологічний настрій. Як тільки ти собі кажеш — я цього не їм, зараз же виникає бажання з'їсти саме цю їжу. Ти відчуваєш, що ти себе обмежуєш, тобі стає некомфортно. Я дотримуюся такої філософії: я себе ні в чому не обмежую, але, коли я дивлюся на якусь їжу і дуже хочу її з'їсти, то ставлю собі питання: а чи хочу я, щоб це стало частиною мого організму? Я не їм нічого шкідливого. Я не їм фастфуд, не п'ю газовану воду, завжди уважно читаю склад продуктів. Там не повинно бути штучних ароматизаторів, пальмового масла. У нас в країні немає культури харчування. Ми розуміємо, що фастфуд — це погано, а овочі — це добре, але як харчуватися і відчувати себе комфортно кожен день — навряд чи. У нашому таборі є нутриціолог, який за тиждень змінює ставлення підлітків до їжі, яку вони їдять. Для мене макарони — це щоденна їжа, яка не відбивається негативно на моєму організмі. Купую цельнозернову пасту, готую її з морепродуктами, з м'ясним соусом (таку дуже любить мій чоловік).

Я спокійно ставлюся до м'яса. Улюблена страва — це паста з креветками. Я їм багато злаків - гречка, кенуа, вівсянка — повільні вуглеводи. Я намагаюся в одне приймання їжі вживати свіжі овочі, салати. Раджу замінити звичайні перекуси на фрукти, сухофрукти і горіхи. Якщо ви п'єте каву, то пам'ятайте, що вона виводить воду з організму, після кожної чашки кави потрібно випити півлітра води через півгодини, годину. І всі напої, які ви вживаєте ще, крім чаю і кави, спробуйте замінити на воду. Ці невеликі зміни почнуть змінювати ставлення до того, що ви їсте і п'єте.

©️Интерв'ю провела наша Fashion insider Лія Андрієнко